.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واگذاری خانه‌های سازمانی در گیلان

مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان از واگذاری خانه‌های سازمانی در شهرهای رشت، فومن، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه و لاهیجان به افراد واجد شرایط خبر داد.

حجت شعبانپور در جلسه شورای مسکن گیلان اظهار کرد: فروش خانه‌های سازمانی شهرهای زیر 25 هزار نفر طبق اصلاحیه ماده 8 ممنوع شده است.
وی از واگذاری خانه‌های سازمانی در شهرهای رشت، فومن، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه و لاهیجان به افراد واجد شرایط خبر داد و افزود: خانه‌های سازمانی طبق بند الف اصلاحیه ماده 8 واگذار می‌شوند و فرمانداران به این امر باید توجه داشته باشند.
شعبانپور با اشاره به برنامه‌های مسکن مهر گیلان در سال 89، خاطرنشان کرد: تعداد 22 هزار و 750 واحد در برنامه سازمان مسکن و شهرسازی قرار داشت.
مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان تعهد این سازمان در ساخت مسکن مهر در سال جاری را 18 هزار و 250 واحد اعلام کرد و گفت: 41 هزار واحد در مجموع تعهد داریم و تا کنون مجوز 50 هزار و 107 واحد صادر شده است.
وی با اشاره به صدور مجوز 5 هزار واحد مسکن مهر خودمالک در گیلان، تصریح کرد: قرارداد 45 هزار و 971 واحد مسکن مهر تا کنون منعقد شده است ضمن اینکه پی‌سازی 44 هزار و 661 واحد به اتمام رسیده است.
شعبانپور تعداد 14 هزار و 179 واحد مسکن مهر را مربوط به تعاونی‌ها عنوان و بیان کرد: 11 هزار و 598 واحد مسکن مهر گیلان مربوط به قراردادهای سه‌جانبه مسکن و شهرسازی، بانک مسکن و سازنده واحد است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان 16 هزار و 712 واحد مسکن مهر را به صورت خودمالک دانست و عنوان کرد: مالکان از تسهیلات مسکن مهر استفاده می‌کنند.
وی اتمام اسکلت واحدهای مسکن مهر گیلان را 31 هزار و 653 واحد خواند و افزود: سقف 27 هزار و 855 واحد به اتمام رسیده است.
شعبانپور با بیان اینکه سفت‌کاری 18 هزار و 330 واحد مسکن مهر گیلان تمام شده است، اظهار کرد: نازک‌کاری 8 هزار و 189 واحد در حال حاضر در سامانه مسکن مهر گزارش شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان به تحویل 6 هزار و 850 واحد مسکن مهر تا پایان آبان سال جاری اشاره و بیان کرد: 300 واحد در انزلی، 350 واحد در صومعه‌سرا و یک‌هزار واحد مسکن مهر در رشت تحویل متقاضیان می‌شود.
وی وضعیت زمین برای ساخت مسکن مهر در کلانشهرها را نگران‌کننده توصیف و اظهار کرد: شهرداری کیاشهر مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون تومان در سنوات گذشته از متقاضیان مسکن مهر دریافت کرده است.
به گفته شعبانپور، شهرداری کیاشهر از 490 نفر هر کدام 2 میلیون و 300 هزار تومان دریافت کرده اما تا کنون عملیات اجرایی مسکن مهر در این شهر آغاز نشده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان، تشکیلات شهرداری‌ها را حقوقی نامید و تصریح کرد: شهردار جدید کیاشهر باید به تعهدات عمل کند.
وی اعتبار آماده‌سازی زیرساخت‌های مسکن مهر از طرف سازمان مسکن و شهرسازی گیلان را 37.5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نیاز دستگاه‌های خدمات‌رسان 120 میلیارد تومان است.
شعبانپور با اشاره به اینکه اعتبار دستگاه‌های اجرایی گیلان دیر ابلاغ شده است، بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی 3 ماه به دستگاه‌های اجرایی فرصت دهند تا بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان سقف تسهیلات بانک مسکن برای مسکن مهر را 25 میلیون تومان ذکر و بیان کرد: آورده تعاونی‌ها بسیار ضعیف است و تعاونی‌های مسکن مهر با مشکل مواجه‌اند.
وی به وضعیت مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت 176 هکتار در حال انجام است.
شعبانپور با بیان اینکه بیش از 14 هزار واحد مسکن مهر در رشت ساخته می‌شود، ابراز کرد: جایگاه سوخت‌رسانی، فضاهای ورزشی، آموزشی، درمانی، فرهنگی، تجاری، جهانگردی و تاسیسات و تجهیزات برای آن پیش‌بینی شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان تعداد واحدهایی که توسط تعاونی‌ها در مسکن مهر رشت احداث می‌شود را 9 هزار واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: 2 هزار و 526 واحد مربوط به سه‌جانبه‌ها، 627 واحد مربوط خیران مسکن‌ساز، 150 واحد کمیته امداد، 650 واحد نیروی انتظامی، 60 واحد معلولان و یک‌هزار و 29 واحد مربوط به سپاه است.
وی ادامه داد: 30 پیمانکار و 29 مشاور ساخت ‌و سازها و نظارت بر مسکن مهر رشت را به عهده دارند.
شعبانپور ساخت‌ و سازها در مسکن مهر را با روش‌های نوین صنعتی و سنتی عنوان کرد و افزود: واحدهای مسکن مهر رشت با رعایت کامل اصول و مقررات بهینه‌سازی انرژی در واحدهای 3 و 5 طبقه در متراژ 75 تا 100 مترمربع احداث می‌شوند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان فاز دوم مسکن مهر شهر رشت را با 2 هزار و 800 واحد مسکونی اعلام و عنوان کرد: سایت 224 هکتاری برای ساماندهی متقاضیان سه‌جانبه در نظر گرفته شده است./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.